Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

A vállalkozások, cégek tulajdonosai a weboldalaikat azért működtetik, hogy az internetet használók könnyen megtalálhassák a cégüket, információkat szolgáltassanak a leendő ügyfeleknek, kitűnjenek a versenytársak közül. De mit sem ér az egész, ha a konkurensek honlapjait sokkal könnyebben, sokkal előrébb lehet megtalálni a Google találati oldalán.

Ekkor következik a hosszú gondolkodás a „Miért van ez így?” és „Mit is kellene csinálni?” kérdéseket feltéve magunknak.

Gondolkodhatunk sokat, még több időt eltöltve bújhatjuk az internetet a megoldás megtalálására, de ilyenkor a legjobb megoldás az, ha külső szakember válaszolja meg a fenti kérdést és olyan stratégiát készít el Nekünk, mely segítséget nyújt a probléma kezelésére.

A külső szakember ilyenkor elemzi a honlapot keresőoptimalizálás szempontja szerint, majd olyan már bevált és eredményeket elérő konkrét javaslatokat ad, mely biztosan segít a weblapunk látogatottságának jelentős növekedésében.

Nézzük miket is figyel ilyenkor a SEO szakember

 

Honlap elemzés: Konkurencia megtekintése

Minden esetben a konkurencia honlapjainak ellenőrzésével kezdődik a feladat. Ilyenkor a megbízó cég által legfontosabb szavakra, tevékenységekre vonatkozóan nézni meg, kiket hoz a Google az organikus találatok első oldalán. A többiek tanulmányozása már utat mutat, milyen irányban kell fejleszteni a honlapot, miben kell többet mutatni, nyújtani.

Mindig keresni olyan piaci lehetőséget, ahol többet, mást lehet nyújtani, mint a konkurencia.

 

Mire kell figyelni a konkurencia weboldalainál?

  • Design
  • Releváns, megfelelő tartalom
  • Megjelenés
  • Honlap betöltésének sebessége
  • Egyéb technikai megoldások (hírlevél, felugró ablak, stb.)

 

A múlt statisztikáinak ellenőrzése

Minden honlap tulajdonosnak célszerű a Google segédalkalmazásait használni, mint pl. a Search Console (korábbi nevén Webmestereszközök) vagy az Analytics.

Ha ezek még nincsenek telepítve a honlapunkon, akkor íme egy képekkel illusztrált leírás, hogyan kapcsoljuk a honlapunkhoz a 2 alkalmazást.

Ez a 2 alkalmazás konkrétan megmutatja egy szakember számára azt, hol is van a probléma.
Olyan mint ha az orvos látná a testünk minden egyes változását a betegségünk legelejétől fogva.

Sokkal könnyebb így az orvoslás, ugye? Akkor ne felejtsük el ezeket használni.

 

Technikai problémák

Minden honlapnál rendkívül fontos, hogy az alapvető beállítások rendben legyenek.
A házaknál is az alappal kezdünk, így itt is azt kell legelőször rendbe tenni.

Ilyenek pl.:

  • h tagek
  • title
  • meta leírás

Ha ezek nincsenek rendbe téve, nem rendeltetésszerűen vannak ezek használva, akkor biztosak lehetünk abban, hogy komoly probléma van az oldalunk keresőoptimalizáltságával.

 

 

Kinézet

A SEO szakember ellenőrzi, mennyire egységes, letisztult a honlap, mivel ezt látja legelőször a látogató és várhatóan a kinézet alapján fogja a legelső véleményt alkotni, így erre fokozottan oda kell figyelni.
Legyen könnyen áttekinthető, csengjen egybe a domain név és a honlap tartalma, könnyen olvashatóak legyenek a szövegek, legyenek minőségiek a képek, ne legyenek pixelesek (túl kis méretűek).

Jó legyen ránézni a honlapra!

 

Tartalom

Az elmúlt években a tartalom az, amit a Google a leginkább díjaz, megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom nélkül ne is akarjunk honlapot készíteni, vagy készíttetni.
Ez a legfontosabb rész.

A SEO szakember általában nem az adott honlap témájának szakértője, így könnyen bele tudja magát élni a normál látogató bőrébe, érthető a honlap szövegezése, segít megérteni az adott problémára adott megoldást, vagy sem.

Legyenek az ügyfeleknek szóló tanácsok, segítsük a problémáikban (mivel a honlap tulajdonosoknak ismerni kell azokat a problémákat, amelyekkel leginkább felkeresik a céget), meg kell csillogtatni a cég szakértelmét, amit csak releváns, érthető tartalommal lehet megtenni.

 

Kulcsszó, kulcsszó, kulcsszó

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a jó honlap kulcsszavakra épül.
Ezt tudja a SEO szakember, így ezt is leellenőrzi.

Nem szólhat a honlap mindenről, hanem csak egy bizonyos szakterületről, és ennek meg is lehet határozni azt a 2-3 legfontosabb szavát, mely leírja, hogy mivel is foglalkozik az adott vállalkozás honlapja.

 

Közösségi média

Ma már nélkülözhetetlen a közösségi média használata, ha nincs jelen – akár csak pár termék vagy a cég bemutatása erejéig – a különböző platformokon, akkor jelentős látogatói bázistól esik el.

Ezek ellenőrzése is a feladatok közé tartozik.

Fontosabbak:

Mindegyiken meg kell jeleníteni az alapvető információkat a cégről, ezek beállítása 1-1 órát vesz csak igénybe, de már akkor is megéri, ha csak 1-1 leendő ügyfél fogja ott megtalálni a céget.

 

Linkek

Már rég elmúlt az a kor, amikor 1-1 linkkel komoly látogatói bázist lehet szerezni, de ettől még megmaradt a szerepük, csak csökkent az általa elérhető eredmény.

Linkkatalógusok:

Mások által vezetett blogokra, vagy oldalakra linkcsere segítségével helyezhetünk el befelé mutató hivatkozásokat.

Akár linkkatalógusokba regisztráljuk az oldalt, akár blogokról, oldalakról érkezik a link, biztosan több eredményt fog hozni, mintha semmit sem csináltunk volna.

 

Javaslatok

A honlap elemzését elkészítő SEO szakember nagyon sok javaslatot fog adni, leírni, amit meg kell fogadni, meg kell valósítani.

Ha az elemzést a honlap tulajdonos kifizeti, elolvassa, de nem hajtja végre, attól még nem fog előrébb kerülni a weblap a találati listán, sőt a versenytársak fognak profitálni belőle, mivel csökken a cég likviditása.
A már átadott elméleti és gyakorlati javaslatokat fel kell használni, be kell ezeket építeni a cég saját honlapjába. Az eredmények jönni fognak.

 

Révai Csaba vagyok, SEO mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta több száz honlap keresőoptimalizálásával bíztak meg. Mentoráláson kívül havidíjas keresőoptimalizálással (kivitelezés, tanácsadás) segítem ügyfeleimet.